Adauga o Mobra

Romania furata. Mobra si Pegas, casate dupa Revolutie  (articol)  România anilor '70. Un orasel mic de provinicie cu 25.000 de locuitori gaseste reteta pentru a produce biciclete, motociclete, rachete, focoase si grenade militare. În aceeasi fabrica. La Zarnesti, într-o uzina militara, se nasc povesti urbane despre bicicletele cu dubla tragere. Totodata, apar si doua marci, Mobra si Pegas, care aveau sa supravietuiasca cresterii si decaderii comunismului, dar si agitatei perioade postdecembriste. România.[...]
Istorie: Ims 53  (articol)  La Interprinderea Metalurgica de Stat (I.M.S.), Campulung Muscel, inainte de a se incepe producerea autovehiculelor de teren romanesti IMS si ARO, in anul 1953, s-au fabricat primele motociclete romanesti. Dupa unele surse doar 10, dupa alte surse 12 bucati.. Lotul de motociclete a defilat la manifestarile de 1 mai 1953 din Bucuresti. Nu se stie aproape nimic despre soarta acestor motociclete astazi, exemplarul care era expus in cadrul muzeului [...]
Mobra. Motocicleta nationala  (articol)  Mobra este la fel ca tara care i-a dat numele. Unii o injura, altii spun ca are parti bune si multi vorbesc dupa cum le este sufletul. Desi a fost redusa la tacere in 20 de ani de tranzitie, aidoma vremurilor in care a fost construita, despre Mobra inca se spun multe. “La munte si la mare, si-n orice-mprejurare, ceva tare-ntre picioare – motoreta Mobra” – Dan Cioca. “Moarte sigura cu cobra, dar mai sigura cu Mobra” – Liviu Lupu[...]
Minimotoreta Mobra  (articol)  Inginerul mecanic Gheorghe Milea, de la I.MG.T.C Braila, este creatorul acestei minimotorete pe care o prezentam in fotografia alaturata. Citeva date tehnice pe care ni le-a comunicat autorul: motor Mini Mobra - 49cmc, care dezvolta putere de 1,5 C.P.; lant in pinion motor de "Mobra 50"; pneuri - 4 toli cu balon de 450; dimensinu: lungime 1050mm, inaltime 520mm, latime 310mm; rezervor combustibil 2,8 litri; consum - 1,8 - 2 litri la 100km; vit[...]
Am condus Mobra Hoinar  (articol)  Noua motoreta romaneasca, atit de mult asteptata a aparut in magazine "Hoinarul" te cucereste de la prima privire. Are o linie eleganta, dezinvolta, cu pronuntata tenta de motocicleta tot-teren. Cadrul este de conceptie noua, cu ghidonul ranforsat, inalt si comod si cu comenzile restudiate. Aripa din fata usor ridicata in raport cu roata are o noua formula de prindere la furca iar aripa spate este degajata si usoara. Farul este rotund la care vit[...]
In sfirsit, HOINAR  (articol)  In sfirsit, mult asteptata motoreta "Hoinar" a devenit un fapt implinit! Va reamintim cateva date: motor monocilindric, in doi timpi, aprindere prin scinteie, racire libera, capacitate 50 cmc, 5 trepte, greutate 83,5 kg, consum 2 l/100 km, autonomie 450 km, viteza 60 (si peste) km/h. Se gaseste de vanzare la magazinele Auto-Moto-Velo-Sport (in Capitala) si in magazinele comertului local de stat (in provincie), la pretul de 11500 lei. In "Ca[...]
HOINAR - Gata de drum  (articol)  Prezentata la TIB '83, anuntata in presa si la televiziune, noua motoreta Mobra Hoinar a starnit un viu interes in rindurile cititorilor nostri, care ne-au cerut amanunte cu privire la caracteristicile tehnice ale acestui vehicul. O vizita la intreprinderea constructoare - "6 Martie" Zarnesti - in primele zile ale lunii martie, ne-a oferit prilejul sa stam de vorba cu proiectantii lui "Hoinar" si sa intram in posesia unor date solicitate de citit[...]
Mobra cu 2 cilindri  (articol)  Motoreta MOBRA cu doi cilindri, realizata de Stefan Dezsi, mecanic din Satu Mare, specializat in repararea motocicletelor.[...]
Mobra Mini  (articol)  Primavara aceasta, Uzina "6 Martie" - Zarnesti a inceput sa livreze comertului mopedul "Mobra Mini". Noul Vehicul care se vinde si cu plata in rate, la pretul de 4900 lei, are urmatoarele caracteristici tehnice: motor de 49,612cmc, cu un cilindru, in doi timpi, racit cu aer, care furnizeaza 2 CP la 5200 rot/min; instalatie electrica de 6 volti; aprindere cu magnetou si bobina inglobata; ambreiaj automat-centrifug; o singura treapta de viteza cupl[...]
Mobra - Exploatare si intretinere  (articol)  Imediat dupa cumparare, "proaspatul" posesor de motoreta "Mobra" incepe rodajul "masinii" sale. Unii "sfetnici" sustin ca, pentru un rodaj corect, trebuie pus cit mai mai mult ulei in benzina. Se ajunge chiar la situtia in care procentul de ulei in amestec "urca" la 5 la suta prin turnarea a peste 0,600l in cei 12l de benzina cit este capacitatea rezervorului. Corect in perioada rodajului este necesara cantitatea de 0,480-0,500l ulei la un rezerv[...]